Przedstawiamy nową generację Mercedesa Sprintera. Samochód w porównaniu z poprzednikiem posiada długą listą nowości.

Nowy Mercedes Sprinter 2018

Nowy Mercedes Sprinter 2018

Silniki:

Pomimo wszechobecnej mody na “downsizing”, Mercedes pozostawił w ofercie sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów. Jednostka ta oferuje 190 KM oraz 440 Nm, przekazując napęd na tylne koła.

Druga propozycja też jest dobrze znana – to motor o pojemności 2,1 litra. Co jednak ciekawy, ma on teraz aż cztery warianty mocowe, zależne od napędzanej osi. W przypadku aut z tylnym napędem, moc wynosi 114, 143 lub 163 KM. Jeśli natomiast wybierzemy przedni napęd, najmocniejszy wariant będzie miał aż 177 KM.

Wszystkie silniki diesla będą korzystały z płynu AdBlue. Będzie on teraz przewożony z nowym zbiorniku, powiększonym do 22 litrów. Dla porównania, poprzednia generacja mieściła jedynie 18 litrów.

Trzecia opcja to natomiast eSprinter, czy wariant z silnikiem elektrycznym. Tutaj jednak nie podano żadnych szczegółów, jako że ta wersja trafi do sprzedaży z rocznym opóźnieniem.

Mercedes Sprinter wewnątrz

Mercedes Sprinter wewnątrz

Przedni lub tylny napęd:

Przedni napęd to jedna z największych nowości. Mercedes pozwoli teraz wybierać między napędem na przód, na tył lub na obie osie. Uzależniono też od tego ofertę skrzyni biegów. Jeśli wybierzemy napęd na przód – dostępna będzie 6-biegowa skrzynia manualna lub aż 9-biegowy automat. Jeśli natomiast wolimy napęd na tył lub na obie osie, poza skrzynią manualną w ofercie będzie “automat” 7-biegowy.

Sprinter z przednim napędem będą dostępne z DMC na 3, 3,5 lub 4,1 tony, a rozstaw osi wyniesie od 3259 do 3924 milimetrów. W wersji z tylnym napędem możliwości będą większe – maksymalny rozstaw osi wyniesie 4325 milimetrów, natomiast maksymalne DMC to aż 5,5 tony. Co też ciekawe, wariant 5-tonowy będzie dostępny także w wersji z pojedynczymi tylnymi kołami.

Wersję z przednim napędem wyróżnia niższy próg załadunku. Znajduje się on o 8 centymetrów niżej niż w wariancie tylnonapędowym. Przy przednim napędzie samochód jest też lżejszy o około 50 kilogramów i ma być bardziej atrakcyjny cenowo. W Niemczech za podstawowy jego wariant zapłacimy 19 990 euro netto.

Ciekawostki:

Jak przystało na samochód użytkowy, Mercedes pamiętał o kuracji odchudzająco-wzmacniającej. Dla przykładu, opracowano nowe zawieszenie tylnej osi, przeznaczone dla pojazdów z tylnym napędem. Resory są tutaj wykonane z mieszanki plastiku oraz włókna szklanego, co podobno gwarantuje niesamowitą wytrzymałość i odporność na korozję. A przy okazji oszczędzamy 12 kilogramów masy własnej.

We wnętrzu mamy natomiast mnóstwo nowoczesności. W bogatszych wersjach Mercedes serwuje kierowcom aż 10,25-calowy wyświetlacz. Przy jego pomocy obsłużymy nie tylko nawigację oraz system audio, ale także bardzo rozbudowane usługi telematyczne. Te ostatnie bazują na systemie Mercedes PRO (opisywanym ostatnio tutaj), a także mogą zostać wzbogacone o zewnętrzne aplikacje.

Na tym samym wyświetlaczu znajdziemy też wskazania systemu wspomagającego parkowanie, na czele z widokiem z czterech kamer rozmieszczonych wokół pojazdu. To oczywiście tylko początek elektrycznych dodatków. Dla przykładu, Mercedes stworzył system Wet Wiper, który udoskonala pracę wycieraczek. Na pióro nanoszona jest cienka, równomierna warstwa płynu do spryskiwaczy. Dzięki temu wycieranie jest wyjątkowo skuteczne, a przy tym nie pozostawia smug. Sprinter będzie też pilnował zmęczenia kierowcy, sam utrzyma odległość od poprzedzających pojazdów przy zaledwie 20 km/h i oświetli drogę nową generacją reflektorów LED.

Zostaw odpowiedź